Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Schepers - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Schepers - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Tom

06 September 2014 | Thailand, Bangkok

Tijd voor m'n eerste echte blog! Woensdag was het eindelijk zover, rond 8 uur vertrok mijn vliegtuig vanuit Dusseldorf naar Wenen waar ik een overstap had, de vlucht duurde ongeveer 2 uur en aangezien het vliegtuig niet vol zat had ik lekker 2 stoelen voor mij alleen. Het vliegtuig naar Thailand vloog rond half 12 diezelfde avond, de overstap verliep soepel en ik had alles best snel gevonden. De vlucht naar Thailand was minder, naast me zat een Oost-Europese vrouw met 2 kinderen die nogal hyperactief waren en dus stonden springen en te rollen in de stoel naast me. Uiteindelijk ging de moeder op de stoel naast me zitten dus toen had ik er gelukkig minder last van. Ondanks dat ik een scherm voor me had met muziek en films verveelde ik me na een uur alweer. Slapen lukte ook niet dus uiteindelijk had ik er toch maar voor gekozen om de documentaire 'Class of 92' te kijken. Ook was ik begonnen aan Ice Age 3 maar daar vond ik niet heel veel aan. Het eten was ook niet geweldig in het vliegtuig, of zoals Julius Jaspers zou zeggen ''er zat te weinig diepgang in''. We krijgen in het vliegtuig ook een formulier dat we moesten invullen voor de immigratie afdeling van Thailand.

Aangekomen in Bangkok na een vlucht van 10 uur was ik lang wachten bij de Douane, achter me stonden 2 Belgen die gefrustreerd waren dat ze zo lang moesten wachten dus dat was wel grappig. Toen ik door de douane heen was heb ik m'n koffer opgehaald en geld had gepind ging ik een taxi zoeken, dat was best een gedoe is aangezien alles op het vliegveld nogal onduidelijk aangegeven staat. Aangekomen bij de taxi standplaats werd er gelijk van alle kanten geprobeerd om mij in hun taxi te krijgen, uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor de eerste taxi in de rij. M'n taxichauffeur heette Mr. Chanchai (Zie foto) en was nogal een vreemde vogel. In de taxi vroeg ik of hij de meter aan kon zetten en daar stemde hij mee in. Midden in de rit zei die opeens dat het 450 Bath was (omgerekend zo'n 12 euro) en toen kwam ik erachter dat hij de meter niet had aangezet. Maar omdat ik moe was en geen zin had in discussie accepteerde ik het maar, bovendien is het in vergelijking met Nederland voor een rit van ongeveer 1,5 uur nogsteeds helemaal niks. Mr. Chanchai had het ook niet zo met de verkeersregels, zo heeft ie over de stoep gereden, tegen een brommer aangereden en overal z'n eigen voorrang genomen. Ik denk dat hij in Nederland voor een kleine 2000 euro aan boetes zou hebben gekregen.

Uiteindelijk kwam ik aan in de straat waar het hotel was genaamd Kao San Road (Dit is de bekende backpackersstraat van Thailand). Het laatste stuk moest ik lopen omdat hij daar met de taxi niet in kon komen. Op straat werd ik om de meter aangesproken of ik iets wilde kopen echt ontzettend irritant aangezien ik m'n hotel aan het zoeken was . Een kleine impressie van wat me zoals is aangeboden op straat : Een taxi, een TukTuk, Kaartjes voor Thaibokswedstrijden, Schorpioenen, Hoeden, Massages, Pakken, Hoeren, Kaartjes voor discotheeken, Vliegtickets, Rondreizen en Lachgas. En dan had je verder nog alle winkeltjes, restaurants en eetkraampjes die je naar binnen wilde lokken door zo hard mogelijk te schreeuwen. Je schijnt er van te moeten houden maar ik vond het echt verschrikkelijk aangezien het gewoon overal waar je liep het geval was.

Aangekomen bij het hotel genaamd Dang Derm na een zoektocht van ongeveer een kwartier checkte ik in en kreeg een kamer toegewezen. De kamer was prima en het belangrijkste hij was schoon (iets wat in Thailand niet heel gebruikelijk is). Wat ik wel opmerkelijk vond was dat ik geen bed had alleen een matras op de grond (zie foto). Ook was er een grote LCD TV aanwezig, gratis WiFi en een minibar met water. Ik was aangekomen bij het hotel rond 4 uur 's middags en besloot gelijk even te gaan slapen. Toen ik weer wakker werd had ik veel honger maar aangezien ik weinig zin had in Thais eten ben ik naar de Mac gegaan. Vervolgens heb ik nog best lang rondgelopen en ook nog op een terrasje gezeten (Voor de liefhebbers, bier kost hier ongeveer 3 Euro voor een liter). Je kan je in Bangkok trouwens echt goed vermaken door mensen te kijken vanaf het terras, echt alle soorten zitten er tussen van backpackers tot hippies tot omgebouwde hoeren. Rond 12 uur kwam ik terug bij het hotel en besloot ik te gaan slapen. Om 5 uur de volgende dag werd ik alweer wakker en toen kwam ik erachter dat ze hier nogal lang doorgaan 's nachts. Gelukkig had ik WiFi dus hoefde ik me niet te vervelen aangezien ik niet meer kon slapen.

Rond 8 uur ging ik ontbijten, er was genoeg keus alleen niet alles was warm wat wel jammer was. Na het ontbijt besloot ik naar de supermarkt te gaan om even een paar flessen water in te slaan. Water is hier trouwens echt ontzettend goedkoop 20 cent per halve liter ongeveer. Hierna besloot ik naar het koninklijk paleis te gaan wat volgens het internet ongeveer 2 kilometer lopen was. Omdat ik fout liep kwam ik uit op een plek waar veel toeristen waren namelijk de Wat Pho tempel. Omdat het er wel leuk uitzag van buiten besloot ik maar om een kaartje te kopen en naar binnen te gaan. Uiteindelijk bleek dit dus de tempel te zijn van de grote liggende Budha. Het was een erg groot en mooi complex met veel verschillende gebouwen met allemaal verschillende beelden. Ook zag ik hier voor het eerst in real life een monnik wat er wel grappig uitzag. Toen ik uit de Wat Pho tempel kwam ging ik alsnog zoeken naar het koninklijk paleis (tip van de dag trouwens: Koop een kaart of zorg er tenminste voor dat je uitzoekt hoe je moet lopen, zodat je niet net als mij overal verkeerd loopt). Het koninklijk paleis vond ik zelf persoonlijk een stuk minder dan de tempel, ook mocht je niet overal foto's maken wat wel jammer was. Grappig is wel dat je er met een korte broek absoluut niet in kan maar tegen een borg kun je daar een lange broek lenen. Het mooiste aan het paleis vond ik de weg ernaar toe, nu was ik er inmiddels al aangewend dat iedereen me alles probeerde te verkopen alleen onderweg ernaartoe werd ik ook door iedereen aangesproken. Mijn persoonlijke favoriet was een man die me aansprak buiten het paleis dat ik het paleis niet in zou mogen omdat ik niet Thais ben, maar hij had wel een ander idee wat ik als dagbesteding zou kunnen hebben. Uhu.

Terug bij het hotel ging ik even uitrusten waarna ik honger kreeg, ik besloot op de straat bij een kraampje Kiploempia's te halen die ter plaatse dan voor je gemaakt worden. Hierna besloot ik naar het zwembad van het hotel te gaan (het zwembad ligt op het hotel met een erg leuk uitzicht). Hier heb ik gelegen tot het donker was en heb ik veel foto's gemaakt. Na het zwemmen ging ik terug naar de kamer douchen. En vervolgens besloot ik te gaan eten bij een restaurant aan straat, ik bestelde een hamburger alleen hij was nogal aan de kleine kant dus daarna heb ik nog een stuk pizza gehaald. Rond 11 uur ging ik weer op het terras zitten mensen kijken. Naast me zat een Australische man die vertelde dat hij uit Brisbane kwam dus dat was wel toevallig.

Vandaag werd ik rond 7 uur wakker en om 8 uur besloot ik te gaan ontbijten, de rest van de dag heb ik eigenlijk niet veel gedaan alleen nog een keer over Kao San Road gelopen en nog bij een restaurantje gegeten. Om 6 uur ging ik een taxi zoeken en als je met een koffer op Kao San Road loopt krijg je ongeveer evenveel aandacht als een blonde vrouw van 21 in een mannengevangenis. Dus binnen 5 seconden had ik een taxi geregeld. Deze chauffeur weigerde echter de meter aan te zetten omdat het te ver zou zijn. Ik ben dus maar uitgestapt aangezien ik geen zin had om weer opgelicht te worden. De volgende taxichauffeur waar ik instapte was een vriendelijke man die me dus zojuist ook naar het vliegveld heeft gebracht. Op dit moment ben ik dus mijn blog aan het typen bij de gate. Het vliegveld is hier groot genoeg dus ik zal me ook wel niet vervelen.

Bangkok was niet helemaal wat ik er van gehoopt had, maar ik ben toch weer mooi een ervaring rijker.

PS. ik snap er niks van hoe ik foto's op m'n laptop moet zetten dus dat laat nog even op zich wachten.

  • 06 September 2014 - 16:44

    Petra:

    Leuk verslag. Je bent idd een ervaring rijker, en die neemt niemand je meer af! Goede reis naar Brisbane.

  • 08 September 2014 - 09:28

    Joery:

    Ziet er leuk uit Tom! ik kan je schrijfstijl wel waarderen haha :) hopelijk heb je een goede reis gehad (want je zal nu wel aangekomen zijn gok ik). Veel plezier in Australië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

Gold Coast, Fraser Island & Koala's

13 September 2014

Eerste week Brisbane

06 September 2014

Bangkok

02 September 2014

Welkom
Tom

Dit is mijn blog over mijn ervaringen in Australie.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 11696

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: